lördag 13 april 2013

Allt om rymdturism på Rymdturism.se

Jag har lagt till en länk här i bloggen till websidan Rymdturism.se. Här kan man läsa om det mesta som händer inom en bransch som sannolikt kommer att växa explosionsartat under de kommande åren - rymdturismen. Det ska bli intressant att följa framförallt det amerikanska rymdföretaget Virgin Galactics fortsatta framfart. Kommer vi att få se de första "charterresorna" upp i atmosfären redan inom ett år? Det verkar ju kunna bli relativt billigt dessutom. Man kanske skulle ta ett saftigt banklån och boka en biljett? Det vore ju något att berätta vid en kommande middag med goda vänner! Jag kan se framför mig följande konversation vid middagsbordet:

Gäst: Nu ska du få höra något häftigt! Jag har bokat en tvåveckors resa till Kanarieöarna! Häftigt va! 

Jag: Låter trevligt. Själv blir jag nog hemma i år.

Gäst: Va? Ska du inte åka någonstans?

Jag: Nä, du vet, jag har bokat in mig på en rymdresa nästa vår, så jag får ta det lite lugnt i år.

Gäst: ???????????  (stum och med gapande mun)


"Charterplanet"  (Bildkälla: Virgin Galactic)

2 kommentarer:

  1. Tack för länken till min sida och för den trevliga texten. Jag stannar nog också hemma från semestern på Kanarieöarna.

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli kul att följa utvecklingen vad gäller rymdturism. Jag gissar att uppmärksamheten från massmedia kommer att växa lavinartat när det börjar närma sig första färden. Undrar just vilka som blir de första rymdturisterna?

    SvaraRadera